توجه خاص دولت تدبیر و امید به موضوع توانمد سازی و مهارت آموزی

سید عیسی مهدوی، فرماندار تالش در جلسه کمیته توانمند سازی و مهارت آموزی شهرستان گفت: شرایط جدی بحث توانمند سازی و مهارت آموزی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در برنامه ششم بوده که توجه خاصی به این موضوع پرداخته شده است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گيلان، جلسه کمیته توانمند سازی و مهارت آموزی با موضوع طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان با حضور محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار در محل فرمانداری تالش برگزار شد.

برطبق اين گزارش، سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در این جلسه گفت : بحث توانمندسازی و مهارت آموزی از شاخص های بزرگ توسعه است در شرایط ساختاری جمهوری اسلامی ایران خط مش های فراوانی تنظیم شده است.

وی افزود : شرایط جدی بحث توانمند سازی و مهارت آموزی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در برنامه ششم بوده که توجه خاصی به این موضوع پرداخته شده است.

فرماندار عنوان کرد : در برنامه بوجه نیز طرح های فراگیر روستایی یکی از بند مهمی که قید شده است در خصوص افرادی که در موضوعات مختلف مهارت دارند و بتوانند از تسهیلات استفاده می کنند.

فرماندار تالش گفت : اگر بتوانیم از افراد که دارای مهارت در تمامی سطوح هستند به نحوه احسن استفاده کنیم در توسعه کشور مان بسیار تاثیر گذار خواهد بود . که تاثیرگذار ترین در بحث مهارت اقتصاد مقاومتی بوده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و تاکیدات فراوانی بهش شده است.

در ادامه محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان گفت : با توجه به اینکه تعامل آموزش های مهارتی با حضور اشتغال می تواند نقش مهم در توسعه منابع درآمدی برای مهارت آموختگان ایفا نماید بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

حسینی افزود : اداره کل فنی و حرفه ای استان گیلان با هدف ارایه آموزش های اثربخشی ، با رویکرد استفاده بهینه از امکانات ، سرمایه های ظرفیت ها و مزیت های استان در نظر دارد طرح چند مبلغ درآمدی کردن روستاییان را در سال 98 اجرا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان عنوان کرد : پیشنهاد رشته ای اولویت دار و دارای ارزش افزوده در هر شهرستان با همکاری همه ادارات و ارگان های ذیربط صورت خواهد گرفت.

حسینی گفت : شناسایی و معرفی فعالان اقتصادی که مایل به همکاری در این برنامه اموزشی هستند استقبال خواهد شد.

 

توجه خاص دولت تدبیر و امید به موضوع توانمد سازی و مهارت آموزی
توجه خاص دولت تدبیر و امید به موضوع توانمد سازی و مهارت آموزی
توجه خاص دولت تدبیر و امید به موضوع توانمد سازی و مهارت آموزی

  • تاریخ درج : ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۰۹:۰۵
  • تعداد بازدید: 2018